Regulamin organizacyjny
Szczegóły informacji
Regulamin organizacyjny
Informacja ogłoszona dnia 2021-03-11 09:10:12 przez Administrator Systemu
Regulamin Organizacyjny
Zarządzenie Nr 34/21
Prezydenta Miasta Kołobrzeg
Prezydenta Miasta Kołobrzeg
z dnia 10 marca 2021 r.
w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Centrum Usług Wspólnych
w Kołobrzegu
w Kołobrzegu
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm..), § 6 ust. 3 Statutu Centrum Usług Wspólnych
w Kołobrzegu, stanowiącego załącznik do Uchwały nr XXV/354/16 Rady Miasta Kołobrzeg z dnia 3 listopada w 2016 r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zespół Obsługi Przedszkoli Miejskich w Kołobrzegu i utworzenia jednostki budżetowej Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu oraz § 7 ust. 2 pkt 18 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta
w Kołobrzegu stanowiącego załącznik do Zarządzenia Wewnętrznego Prezydenta Miasta Kołobrzeg Nr 112/20 Prezydenta Miasta Kołobrzeg z dnia 07 grudnia 2020 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Kołobrzeg zarządzam, co następuje:
w Kołobrzegu, stanowiącego załącznik do Uchwały nr XXV/354/16 Rady Miasta Kołobrzeg z dnia 3 listopada w 2016 r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zespół Obsługi Przedszkoli Miejskich w Kołobrzegu i utworzenia jednostki budżetowej Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu oraz § 7 ust. 2 pkt 18 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta
w Kołobrzegu stanowiącego załącznik do Zarządzenia Wewnętrznego Prezydenta Miasta Kołobrzeg Nr 112/20 Prezydenta Miasta Kołobrzeg z dnia 07 grudnia 2020 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Kołobrzeg zarządzam, co następuje:
§ 1. Zatwierdzam Regulamin Organizacyjny Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Centrum Usług Wspólnych
w Kołobrzegu.
w Kołobrzegu.
§ 3. Traci moc: Zarządzenie nr 51/18 Prezydenta Miasta Kołobrzeg z dnia 05 czerwca 2018 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu oraz Zarządzenie nr 138/18 Prezydenta Miasta Kołobrzeg z dnia 28 grudnia 2018 roku zmieniające Zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Anna Mieczkowska
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 34/21
Prezydenta Miasta Kołobrzeg
z dnia 10 marca 2021r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin organizacyjny Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu, zwany dalej Regulaminem, określa
- organizację Centrum Usług Wspólnych,
- zasady funkcjonowania Centrum Usług Wspólnych,
- zakres działania i zadania Centrum Usług Wspólnych.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
- Centrum – należy przez to rozumieć Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu;
- Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Centrum;
- Pracowniku- należy przez to rozumieć pracownika Centrum;
- Jednostka obsługiwana – należy przez to rozumieć jednostki organizacyjne Gminy Miasta Kołobrzeg zaliczanych do sektora finansów publicznych.
§ 3.
- Centrum Usług Wspólnych, zwany w dalszej części "Centrum" działa na podstawie Uchwały Nr XXV/354/16 Rady Miasta Kołobrzeg z dnia 3 listopada 2016r. w sprawie likwidacji jednostki budżetowej Zespół Obsługi Przedszkoli Miejskich w Kołobrzegu
i utworzenia jednostki budżetowej Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu i na podstawie niniejszego Regulaminu. - Regulamin Organizacyjny Centrum określa podstawowe zasady funkcjonowania
i szczegółowe zadania Centrum, które obejmują:
- obsługę finansowo – księgową
- obsługę kadrowo - płacową
- obsługę administracyjną
- obsługę organizacyjną
z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości dla jednostek organizacyjnych prowadzonych przez Gminę Miasto Kołobrzeg, działających w formie jednostek budżetowych.
- Centrum jest jednostką organizacyjną Gminy Miasta Kołobrzeg nie posiadającą osobowości prawnej, działającej w formie jednostki budżetowej.
- Centrum jest jednostką obsługującą wyznaczoną do obsługi jednostek tzw. jednostek obsługiwanych, które zostają powierzone do obsługi Centrum na podstawie uchwały Rady Miasta.
- Obszarem działania Centrum jest Gmina Miasto Kołobrzeg.
- Siedziba Centrum mieści się w Kołobrzegu przy ul. Mieszka I 6A.
- Bezpośredni nadzór nad działalnością Centrum sprawuje Prezydent Miasta Kołobrzeg.
- Centrum prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie
i finansach publicznych dla jednostek budżetowych i ustawie o rachunkowości. - Podstawą gospodarki finansowej Centrum jest roczny plan finansowy.
- Źródłem finansowania Centrum są środki budżetu Gminy Miasto Kołobrzeg.
- Do wykonywania podstawowych zadań wynikających ze statutu Centrum zostały utworzone samodzielne stanowiska.
- Strukturę organizacyjną Centrum Usług Wspólnych przedstawia schemat organizacyjny stanowiący Załącznik Nr 1 do Regulaminu.
Rozdział 2.
Zakres działania i zadania Dyrektora Centrum
§ 4.
- Centrum kieruje jednoosobowo Dyrektor.
- Dyrektor Centrum reprezentuje Gminę na zewnątrz, w zakresie działalności Centrum, zarządza jednostką i składa oświadczenia woli jednoosobowo w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Kołobrzeg.
- Bezpośrednim przełożonym Dyrektora Centrum jest Prezydent Miasta Kołobrzeg.
- Dyrektora Centrum w czasie jego nieobecności zastępuje Główny Księgowy lub upoważniona przez Dyrektora Centrum osoba, na podstawie i w granicach udzielonego pełnomocnictwa. Upoważnienie obejmuje dekretowanie i podpisywanie bieżących pism i dokumentów, zaciąganie zobowiązań finansowych. Upoważnienie nie obejmuje spraw kadrowych w zakresie przyjmowania i zwalniania pracowników,
z wyłączeniem sytuacji, gdy nieobecność Dyrektora Centrum przekracza 3 miesiące.
§ 5.
- Do podstawowych zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności :organizacja pracy w Centrum oraz kierowanie bieżącymi sprawami,
- podejmowania działań zapewniających prawidłowe funkcjonowanie jednostki,
- opracowanie regulaminu organizacyjnego i przedłożenie Prezydentowi Miasta Kołobrzeg w celu zatwierdzenia oraz jego dostosowywanie do aktualnych zadań Centrum,
- opracowanie i wprowadzenie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów, instrukcji, poleceń itp. w Centrum,
- prowadzi politykę personalną oraz wykonuje czynności z zakresu prawa pracy
w stosunku do zatrudnionych pracowników, - nadzoruje w sposób ogólny prawidłowe wykonywanie czynności kancelaryjnych przez pracowników Centrum,
- pełni funkcje Administratora Danych Osobowych jednostki,
- opracowanie projektu planu finansowego i planu finansowego Centrum, jego zmian oraz przedkładanie do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta Kołobrzeg,
- szczegółowe dokonanie analizy wykonania planu finansowego dochodów
i wydatków Centrum, - kontrola gospodarowania środkami publicznymi w Centrum pod względem legalności, celowości i gospodarności,
- współpraca z Dyrektorami jednostek obsługiwanych.
2. Dyrektor Centrum podpisuje w szczególności:
- projekty i plany finansowe dochodów i wydatków Centrum,
- sprawozdania budżetowe, sprawozdania finansowe i inne dokumenty dotyczące realizacji planów finansowych Centrum,
- zmiany w planach finansowych Centrum,
- sprawozdania budżetowe, sprawozdania finansowe jednostek obsługiwanych;
- zarządzenia wewnętrzne, instrukcje i inne akty prawne o charakterze wewnętrznym Centrum,
- decyzje i polecenia służbowe o charakterze ogólnym i organizacyjnym oraz związane z realizacją zadań Centrum,
- sprawozdania z realizacji zadań pokontrolnych Centrum,
- pisma i dokumenty w sprawach należących do zakresu działania i uprawnień Dyrektora Centrum.
Rozdział 3.
Zakres działania i zadania Głównego Księgowego Centrum
§ 6.
- Dyrektor Centrum powierza obowiązki i odpowiedzialność Głównemu Księgowemu
w zakresie określonym w art. 54 ust. 1 i ust.2a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), - Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:
- pełnienie obowiązków głównego księgowego Centrum oraz jednostek obsługiwanych,
- nadzór nad prawidłową gospodarką finansową Centrum oraz jednostek obsługiwanych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Centrum i jednostek obsługiwanych, w tym sporządzaniem sprawozdań budżetowych
i finansowych., - kontrasygnowanie umów podpisanych przez Dyrektorów jednostek obsługiwanych oraz Dyrektora Centrum, które powodują zaciągnięcie zobowiązań finansowych,
- kontrola celowości i zasadności wydatków budżetowych Centrum i jednostek obsługiwanych,
- opracowywanie wspólnie z Dyrektorem projektów aktów, zarządzeń wewnętrznych dotyczących spraw finansowych Centrum,
- opracowywanie projektów planów finansowych dla Centrum,
- dokonywanie analizy wykonania planu finansowego dochodów
i wydatków jednostek obsługiwanych i bieżące informowanie Dyrektorów jednostek obsługiwanych o stopniu ich realizacji, - dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym, - dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunków bankowych Centrum i jednostek obsługiwanych, zgodnie z udzielonym upoważnieniem do tych czynności,
- informowanie dyrektora o stanie wykonania zadań oraz potrzebach związanych z funkcjonowaniem działu,
- sprawowanie nadzoru nad terminowym i prawidłowym rozliczeniem inwentaryzacji składników majątkowych Centrum i jednostek obsługiwanych,
- nadzór nad prawidłowym przygotowaniem deklaracji podatkowych,
- nadzór nad obsługą finansową Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- współpraca w zakresie realizacji powierzonych zadań zleconych przez Dyrektora Centrum.
- Główny Księgowy Centrum sprawuje nadzór nad zadaniami realizowanymi przez pracowników, zatrudnionych na stanowiskach Inspektorów ds. księgowości
i sprawozdawczości oraz Inspektorów ds. płac.
Rozdział 4.
Zakres działania i zadania poszczególnych Działów Centrum
§ 7.
- Zakres działania Działu Księgowości to prowadzenie obsługi finansowo- księgowej Centrum i odrębnie dla każdej jednostki obsługiwanej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i przyjętą polityką rachunkowości.
- Zadania podstawowe Działu Księgowości:
- Prowadzenie rachunkowości Centrum i jednostek obsługiwanych zgodnie
z obowiązującymi przepisami, - przygotowanie dokumentów do sporządzania sprawozdań budżetowych
i finansowych, - sporządzanie okresowych analiz, w sposób umożliwiający przygotowanie
i przekazywanie rzetelnych informacji finansowych, - bieżące i prawidłowe dokonywanie księgowań na kontach księgowych,
- prowadzenie comiesięcznej analizy obrotów i sald na kontach księgowych, w tym należności i zobowiązań,
- bieżące i prawidłowe ewidencjonowanie zmian w stanie majątku,
- uzgadnianie stanu ewidencyjnego ksiąg inwentarzowych prowadzonych przez gospodarującego mieniem Centrum i jednostki obsługującej ze stanem ewidencji księgowej,
- uzgadnianie stanu magazynowego ze stanem ewidencji księgowej,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz innych zleconych przez Urząd Miasta Kołobrzeg,
- analizowanie terminowości regulowania należności i zobowiązań Centrum i jednostek obsługiwanych (monity, wezwania do zapłaty i naliczanie odsetek z tytułu nieterminowych płatności),
- współdziałanie z Dyrektorami jednostek obsługiwanych oraz Dyrektorem Centrum
w zakresie uzyskania danych niezbędnych do właściwego udokumentowania operacji gospodarczych, - wystawianie faktur, not księgowych, not odsetkowych,
- analiza i bieżąca kontrola realizacji wydatków w celu nie dopuszczenia do przekroczenia planu finansowego Centrum i jednostek obsługiwanych,
- rozliczanie VAT dla Centrum i jednostek obsługiwanych oraz sporządzanie zestawień zbiorczych,
- sporządzanie Jednolitego Pliku Kontrolnego dla Centrum i jednostek obsługiwanych,
- obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
§ 8.
- Zakres działania Działu Kadr to prowadzenie spraw pracowniczych, w tym akt osobowych pracowników Centrum oraz jednostek obsługiwanych zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa pracy, - Zadania podstawowe Działu Kadr:
- prowadzenie w całości spraw kadrowych pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych,
- przygotowanie dokumentów związanych z rekrutacją, podjęciem, trwaniem
i rozwiązaniem stosunku pracy pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych, - organizacja służby przygotowawczej i egzaminów dla nowozatrudnionych pracowników Centrum,
- ustalanie prawa do wypłaty dodatku za wysługę lat, nagrody jubileuszowej, odprawy emerytalno-rentowej, pośmiertnej itp.,
- ustalenie uprawnień zasiłków macierzyńskich, rodzicielskich, opiekuńczych, wychowawczych,
- zgłaszanie i wyrejestrowanie do ZUS pracowników Centrum oraz pracowników jednostek obsługiwanych,
- prowadzenie dokumentacji związanej z planowaniem i udzielaniem urlopów wypoczynkowych, zwolnień od pracy oraz ewidencji czasu pracy,
- kontrola dyscypliny pracy pracowników Centrum,
- przygotowanie skierowań na badania profilaktyczne i przedkładanie ich do zatwierdzenia Dyrektorowi Centrum i Dyrektorom jednostek obsługiwanych oraz kontrola terminów ważności tych badań oraz badań sanitarno-epidemiologicznych,
- kontrola aktualności obowiązkowych szkoleń BHP pracowników Centrum
i jednostek obsługiwanych, - współpraca i pomoc pracownikom w zakresie składania wniosków o renty
i emerytury do ZUS, - sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- naliczanie wysokości odpisu na ZFŚS oraz rozliczanie wg. faktycznej liczby zatrudnionych pracowników i emerytów Centrum i jednostek obsługiwanych,
- przygotowywanie niezbędnych danych kadrowych dotyczących projektów planów finansowych na kolejny rok budżetowy,
- wprowadzenie, aktualizowanie, archiwizowanie danych osobowych
w komputerowym systemie kadrowo – płacowym, - sporządzanie informacji o strukturze zatrudnienia oraz faktycznych wydatkach na wynagrodzenia nauczycieli w celu prowadzeni analizy przez organ prowadzący,
- prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych.
§ 9.
- Zakres działania Działu Płac to prawidłowe naliczanie wynagrodzeń i innych należności dla pracowników zatrudnionych w Centrum oraz w jednostkach obsługiwanych, umów cywlinoprawnych, świadczeń ZFŚS, potrąceń na rzecz Urzędów Skarbowych, ZUS, ubezpieczycieli, związków zawodowych, komorników (zajęcia komornicze, sądowe), PFRON i innych potrąceń dotyczących pracownika.
- Zadania podstawowe Działu Płac:
- sporządzanie list płac wynikających ze stosunku pracy oraz z tytułu umów cywilnoprawnych dla pracowników Centrum i jednostek,
- naliczanie i rozliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz prowadzenie kart zasiłkowych pracowników,
- dokonywanie potrąceń z list plac na rzecz Urzędów Skarbowych, ZUS, ubezpieczycieli, związków zawodowych, komorników, spłat pożyczek z ZFŚS,
- sporządzanie deklaracji (raporty miesięczne) do ZUS oraz roczne raporty dla pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych,
- sporządzanie deklaracji PIT dla pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych,
- sporządzanie rocznych deklaracji PIT-4R i PIT-8AR i przekazanie ich do Urzędu Skarbowego,
- wyliczenie wynagrodzeń do rent i emerytur oraz sporządzanie zaświadczeń ZUS RP-7 dla zatrudnionych i zwolnionych pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych,
- analiza wykorzystania funduszu płac pod względem zgodności z planem finansowym, ustalenie wykonania funduszu z Głównym Księgowym,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- sporządzanie informacji o strukturze zatrudnienia oraz faktycznych wydatkach na wynagrodzenia nauczycieli w celu prowadzenia analizy przez organ prowadzący,
- prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych.
§ 10.
- Zakres działania Stanowiska pracy ds. rozliczeń za przedszkole i administracji to prowadzenie spraw związanych z odpłatnością za usługi świadczone przez jednostki obsługiwane oraz prowadzenie spraw administracyjnych Centrum.
- Do podstawowych o obowiązków pracownika należy:
- wprowadzanie do systemu elektronicznego zawartych deklaracji rodziców/prawnych opiekunów dotyczących pobytu dziecka w Przedszkolu
w Kołobrzegu, - szczegółowe rozliczanie płatności każdego dziecka na podstawie wyciągów bankowych w rozbiciu na pobyt, żywienie, odsetki, koszty upomnienia,
- przygotowanie, generowanie i przekazanie do placówek odpłatności za świadczone usługi przez jednostki obsługiwane,
- nadzorowanie terminowości wpływu opłat za usługi świadczone przez jednostki obsługiwane,
- przygotowanie dokumentacji windykacyjnej należności za świadczone usługi przez jednostki obsługiwane,
- rozliczanie absolwentów na podstawie otrzymanych dokumentów od jednostek obsługiwanych,
- sporządzanie zestawień na potrzeby sprawozdawczości,
- prowadzenie składnicy akt zgodnie z przedmiotem działalności Centrum,
- rejestrowanie poczty przychodzącej, wychodzącej i nadzorowanie jej obiegu,
- przygotowanie korespondencji w pocztowej książce nadawczej i rejestrze znaczków pocztowych.
Rozdział 5.
Zadania i obowiązki wspólne pracowników Centrum
§ 11.
- Do wspólnych zadań i obowiązków pracowników Centrum należy w szczególności:
- realizowanie zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz powierzonym zakresem czynności,
- wykonywanie pracy sumiennie i starannie, przestrzeganie dyscypliny pracy oraz stosowanie się do poleceń przełożonego,
- odpowiedzialność i właściwe dbanie o mienie powierzone,
- dbanie o należyte zabezpieczenie, przechowywanie i wykorzystanie mienia Centrum,
- udzielanie Klientom pełnych rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich indywidulanych sprawach,
- przestrzeganie dyscypliny pracy, regulaminów Centrum oraz innych przepisów dotyczących pracy w Centrum,
- zachowanie tajemnicy ustawowo chronionej,
- współpraca z innymi pracownikami dla zapewnienia sprawnej realizacji powierzonych zadań,
- samokształcenie celem podnoszeni kwalifikacji zawodowych.
Rozdział 6.
System zastępstw
§ 14.
- W Centrum obowiązuje system zastępstw na wszystkich stanowiskach pracy.
- Wzajemne zastępstwa na stanowiskach pracy określają zakresy czynności pracowników.
- System zastępstw uwzględnia konieczność posiadania na niektórych stanowiskach szczególnych uprawnień lub wykształcenia.
Rozdział 7.
Zasady podpisywania pism w Centrum
§ 15.
- Dyrektor Centrum posiada jednoosobowe pełnomocnictwo do reprezentowania jednostki na zewnątrz, przez co osobiście podpisuje pisma wychodzące.
- W uzasadnionych przypadkach Dyrektor może udzielić pełnomocnictwa pracownikowi jednostki do podpisania korespondencji w imieniu Centrum.
- Pracownik merytoryczny, przygotowujący dokument podpisuje pismo jako osoba sporządzająca w dolnej części pisma po lewej stronie, umieszczając na piśmie imię
i nazwisko, stanowisko służbowe a w stopce dane identyfikacyjne, numer telefonu oraz adres email. - Obieg, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt.
Rozdział 8.
Postanowienia końcowe
§ 17.
Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie, a dotyczące funkcjonowania Centrum ustala Dyrektor jednostki odrębnymi zarządzeniami.
§ 18.
Zmiany postanowień regulaminu dokonywane są w trybie właściwym dla jego nadania.
§ 19.
Regulamin wchodzi z dniem zatwierdzenia przez Prezydenta Miasta Kołobrzeg.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Id: 282DBE54-51C5-42BF-8911-DA794B2C4DC8. Przyjęty
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Centrum Usług Wspólnych w Kołobrzegu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-03-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Boryczko |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-03-11 08:49:06 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-03-11 09:10:12 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-03-11 09:13:54 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2687 raz(y) |